آناهیتاآناهیتا، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 2 روز سن داره

خاطرات دخترم آناهیتا

یک تجربه جدید در نقاشی و کاردستی

1392/2/25 1:37
نویسنده : مامان
1,930 بازدید
اشتراک گذاری

 

امروز می خوام  2 کاردستی و یه بازی قشنگ که با آناهیتا انجام دادیم رو براتون بنویسم .

بازی دس دسی

شبکه دو یه کارتون پخش می کنه به نام دس دسی صداش می یاد . آناهیتا خیلی این برنامه رو دوست داره و خیلی قشنگ با دست دسی ارتباط برقرار کرده و خودش هم با دست هاش بازی می کنه  منم چشم و مو براش درست می کنم  خیلی لذت می بره و خیلی چیزها رو از این طریق بهش یاد می دم .

  

کاردستی 1:

وسایل لازم : جعبه کفش   ، رنگ های روغن ،مقواد ، چوب بستنی

انتخاب رنگ رو به عهده آناهیتا  گذاشتم و  از هر کدوم مقداری  توی جعبه ریختم و چوب بستنی ها رو به آناهیتا دادم تا بندازه داخل جعبه وئ سر جعبه رو بستم و دو طرفشو چسب زدم و به آناهیتا گفتم جعبه رو محکم تکون بده . برای آناهیتا جالب بود چه بلایی سر چوب بستنی ها اومده  همش یواشکی توی جعبه رو نگاه می کرد چوب بستنی ها رو در آوردم و روی یه کاغذ گذاشتم تا خشک شدن و بعد کنار هم چیدم و دورشو قاب کردم و شد یه اثر هنری زیبا از دخترم عزیزم . بعد دخترم با اضافه  رنگ داخل جعبه همراه با قلمو یه نقاشی کشید.

       

   

و اما این هم اثر زیبای دخترم آناهیتا

                                                                                                                    

کاردستی 2:

وسایل مورد نیاز : مقوا ، ماژیک ، حبوبات ، ماکارونی رنگی ، چسب چوب

دوستان من اول تصمیم داشتم فقط چسب چوب در قسمتهای مختلف بزنم و آناهیتا حبوبات رو روش قرار بده ولی متوجه شدم که آناهیتا داره  لوبیا قرمز رو کنار هم دایره وار می زاره بعد بهش پیشنهاد می کردم بهتره نخود وسط بزاریم یا ماش خودش نخود رو انتخاب کرد البته بگم رفتم و یه کتاب از گل براش آوردم و بهش نشون دادم گفتم ببین وسطش یه رنگ دیگه است بعد دیدم زیبا شد تصمیم گرفتم چند تا گل و در نهایت یه دسته گل درست بشه  بعد از من خواست لوبیا سفید رو بزاره بهش گفتم بیا ابر درست کنیم چون رنگش سفیده و بعد بهش پیشنهاد کردم بیا برگ هم بزاریم و اون ماکارونی سبز رو نشونم داد . احساس می کنم با این روش تونستم قسمتهای مختلف یه گل رو بهش باد بدم و چون خودش ساخت خوب درک کرده.

     

 

 

 

   ماکارونی های رنگی که اون زیر گذاشته برگ های درخت  که هرکدومشون یه رنگه . ( یکی از کتاب های قصه کمک گرفتیم چشمک )

 

 

دوستانی که کودکان زیر 2 سال دارند پیشنهاد می کنم چند تا کاسه حبوبات یا ماکارونی رنگی در اختیار فرزندشون قرار بدن و ازشون بخوان داخل یه ظرف بزرگتر بزاره همین که کودکتون تلاش می کنه با انگشتای کوچیکش حبوبات را بردار . به قوی شدن انگشتان دست و دقت و هماهنگی دست و چشم فرزندتون کمک می کنید . بهترین اسباب بازی برای فرزندانمون توی سن زیر 3 سال وسایل آشپزخونه هست . به فرزندانتون اجازه بدین با یه ملاقه به دیک ها بزنند و صدای هرکدوم که فرق می کنه تشخیص بدن .  دوستان همیشه توی بازی ها با بچه ها همبازی باشین  و احساس خودتونو که دارین لذت می برین از بازی کردن عنوان کنید .

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان آریا
30 مهر 91 10:17
سلام وای چه کار قشنگ وجالبی خوش به حال انا جون که مامانش اینقده با ذوقه ایده خوبی بود آریا که بزرگتر بشه حتما این بازی رو بهش یاد میدم
مامان پارسا
2 بهمن 91 16:34
سلام به آنا دخمل گل خاله
کلاژ قشنگی بود
منم این گلهای خوشگلو به شما ومامانی تقدیم می کنم


سلام آناهیتا هم میگه سلام منو برسون
مرسی عزیزم
مامان نوژاجوني
4 بهمن 91 9:23
سلام مرسي كه بما سر زدي عزيزم ماشاله به اين دختر ومادر اكتيو.چقدر خوب با دخملي كار ميكني ماماني.باعث افتخارمنه شما هم لينك شديد عزيزم .خوشحال ميشم كه از تجربياتتون استفاده كنم.


سلام شما لطف داری عزیزم
خواهر فرناز
9 بهمن 91 22:23
سلام مامان گل ممنون بهمون سر زدین لطفا برین خصوصی